photo10686060676

اخبار روزانه

منتشرشده در اخبار روزانه

مهراله رخشانی مهر : 30 درصد مدارس کشور ایمن نیستند

اسفند 05, 1397 Hit: 833
مهراله رخشانی مهر : 30 درصد مدارس کشور ایمن نیستند

ایلام -به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام  - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود اقدام های انجام گرفته برای مقاوم سازی مدارس کشور ولی همچنان 30 درصد این فضاها نا ایمن هستند.

مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ان افزود: کار مقاوم سازی مدارس کشور در قالب برنامه چهارم و پنجم توسعه انجام و در مجموع چهار میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی مدارس اختصاص یافته است.
وی با ذکر اینکه در زمان شروع این طرح سال 82 حدود 70 درصد مدارس کشور به تخریب و بازسازی نیاز داشتند و تنها 30 درصد مقاوم بودند، ادامه داد: با اقدام های انجام گرفته هم اینک 70 درصد مدارس کشور ایمن شده و همچنان 30 درصد به تخریب و بازسازی نیاز دارند.
به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور چنانچه سهم این سازمان از محل حساب ذخیره ارزی بصورت ویژه تخصیص یابد کار مقاوم سازی مدارس غیر استاندارد کشور انجام خواهد شد.

*** ابلاغ 900 میلیارد ریال برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس
رخشانی مهر همچنین از ابلاغ 900 میلیارد ریال طی هفته گذشته به ادارات نوسازی مدارس کشور برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس خبر داد.
وی اظهار کرد: با احتساب این مبلغ امسال در مجموع 2 هزار و 700 میلیارد ریال برای استانداردسازی مدارس کشور اختصاص یافته است.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، اولویت این سازمان جمع آوری بخاری های نفتی در مناطقی است که زیر ساخت های گاز در آنها وجود دارد.
رخشانی مهر بیان کرد: تا زمانیکه زیرساخت ها در مناطق وجود نداشته باشد امکان استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس این مناطق میسر نخواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه صبح دیروز وارد این استان شدند و دیدار با مسوولان استان، بازدید از مدارس، دیدار با نخبگان دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان، شرکت در شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و مناطق مرزی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری و دیدار با تشکل های فرهنگیان برنامه های سفر روز نخست وزیر آموزش و پرورش به این استان بود.
عزیمت به شهرستان چرداول، افتتاح استخر، بازدید از مدرسه، دیدار با معلمان این مدرسه و دیدار با خانواده شهید فرهنگی در این شهرستان از جمله برنامه های سفر روز دوم بطحایی و هیات همراه به این استان است. 
خواندن 833 دفعه

نکته آموزشی

یمانکاران محترم طبق ماده 52 شرایط عمومی پیمان یک ماه پس از تایید صورتحساب نهایی و پس از دریافت مانده مطالبات ضروریست با مراجعه به واحد حقوقی نسبت به تایید تسویه حساب نهایی قرارداد فی مابین اقدام فرمایند.

کتاب های اموزشی

 کتاب الکترونیک                              دانلود 

کتاب آشنایی با لوازم مورد استفاده در تابلو برق         دانلود

آموزش اتوکد                 دانلود

تاریخ بروزرسانی:   1403/01/18

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام می باشد

طراح : مهندس رضا عزیزی - سال 1394